Humanista informatyk?!

20 Wrz

Życie bez komputera przestało istnieć jakieś dziesięć lat temu. Świat gnał do przodu, a ja nawet się za nim nie obejrzałam i już z humanisty stałam się średnio przeciętnym informatykiem. Co gorsza, tę samą tendencję zauważyłam u swoich znajomych. Ba, ostatnio nawet moja babcia ma nową pasję – surfowanie po onecie.  Homo sum, humani nihil, a me alienum puto!

Wędrując…już nie przez życie, a w second life co rusz znajduje sobie nowe zajęcie w mniejszym lub większym stopniu związane z informatyką. Przychodzę do biura, a tam czeka na mnie biurko, laptop i stałe łącze. Tak zaczynam każdy nowy dzień czy to praktyk, stażu czy całkiem zwyczajnej, nie-informatycznej pracy.  Od rana słyszę tylko: wybolduj, podlinkuj, zainsertuj, wyhajduj. Dacie mi 36 godzin i będę komputerowym zwierzęciem!

Pierwsze dwa, może trzy dni z reguły są ciekawe. Poznaję nowy system, wdrażam siebie, albo kolejne nowe rozwiązanie, zamiast biegać sprinty umawiam się na nie ze znajomymi z pracy, oczywiście online, a milestonesy zaskakująco często torują drogę do błyskawicznej kariery. Provider nie jest w stanie zrozumieć, dlaczego mój IPek zawiesza wszystko, co możliwe, a ja chcę być po prostu na bieżąco z nowinkami ze świata PP (Pragnę Programowania).

Na znojach życia młodego komputerowca upływa kolejny dzień. Osiem godzin przed ekranem odbija się echem w kościach lędźwiowych i w obłąkanych od nadmiaru HTM-lu oczach, które na zmianę noszą lub zdejmują szkiełka z antyrefleksem.

Wracam do domu. Wnioski?

Z 404 stałam się całkiem dobrze radzącym sobie w sieci userem. Do informatyka wciąż dużo mi brakuje. Moi przyjaciele nadal mają twarze, a nie adresy IP, stronę przeglądam zaczynając od kolorowych obrazków – nie podejrzenia źródła, najlepszym powodem do zrobienia imprezy jest brak powodu, a nie podłączenie serwera pod port TCP/IP. Krótko mówiąc nie jestem stworzona do myślenia w C++! Uff… wciąż jestem sobą!

/AG/

Komentarzy 8 to “Humanista informatyk?!”

  1. Moniq Lipiec 29, 2013 @ 9:55 am #

    potwierdzam! kiedyś w liceum coś tam napisałam w C++ (kompilowało się 😀 ), a od jakiegoś czasu wdrażam się w SEO i SEM! Mam sporo znajomych informatyków (pozdrawiam Flowbox), którzy nie do końca ogarniają nawet podstawy historii 😛 o tempora, o mores! 😀

    • humanistki Lipiec 29, 2013 @ 5:26 pm #

      Otóż i to! Humaniści nierzadko posiadają jeszcze szereg umiejętności, o których nie śniło się matematykom czy fizykom, a posądzani są o zaściankowość i wiedzę jedynie stricte książkową. Czas zmienić to stereotypowe wyobrażenie – humanista nie oznacza jedynie mól książkowy, ale CZŁOWIEK WSZECHSTRONNY – tak jak w renesansie 🙂

  2. Iwona Lipiec 30, 2013 @ 6:29 pm #

    Zgadzam się:) Humanista to człowiek wszechstronny. Infotmatyk? Trochę mi jeszcze daleko, ale na potrafię skonfigurować to i owo:). IP, DNS, DynDNS, mac adress – nie są mi obce:)

    • humanistki Lipiec 31, 2013 @ 6:30 am #

      I o to chodzi! Człowiek uczy się przez całe życie, więc i my powolutku poznajemy tajniki informatyki 😉 Przynajmniej podejmujemy próby, a nie czekamy aż koledzy/mężowie etc. nam pomogą! Tak trzymać 🙂

  3. HermiONA Sierpień 7, 2013 @ 2:50 pm #

    Nie wiem czemu ktoś miałby zakładać, że jak jest się humanistą to nie można być dobrym informatykiem, czy jedno wyklucza drugie?

    • humanistki Sierpień 7, 2013 @ 6:07 pm #

      Właśnie nie wyklucza 🙂 I to staramy się pokazać 🙂

  4. Przemek M. Sierpień 8, 2013 @ 7:39 pm #

    Hmm coś w tym wszystkim jest bo sam nawet jakiś czas temu wziąłem do ręki książkę „symfonia C++” :D. Można powiedzieć, że bycie humanistą faktycznie motywuje 😛 i nic co ludzkie nie jest mu obce ;D

    • humanistki Sierpień 14, 2013 @ 7:07 am #

      Zdecydowanie nic nie jest nam obce, ale motywuje nas bycie humanistą czy konieczność?

Skomentuj

