Jak z klasą wysłać swoje CV?

12 Mar

Udało się! Znalazłeś wymarzoną ofertę pracy. Od godziny dopieszczasz swoje CV i poprawiasz przecinki w liście motywacyjnym. Teraz wystarczy tylko postawić kropkę nad „i”, czyli wysłać e-maila do pracodawcy.

Co wypada?

Ma być krótko, acz treściwie. Nikt nie będzie czytał opowiadania dotyczącego Twojej osoby, skoro w załączniku przesyłasz kompletne dokumenty aplikacyjne. One mówią same za siebie! Wystarczy tylko zachęcić pracodawcę do ich otworzenia. Jak? Szacunkiem i kompetencją! W tym wypadku warto skorzystać ze schematu. Wiadomość oficjalna, która przypomina na jakie stanowisko aplikujesz i skąd wiesz o ogłoszeniu będzie najlepszym rozwiązaniem. Należy także zaznaczyć, że dokumenty aplikacyjne znajdują się w załączniku. Tyle! Oczywiście, jeśli pracodawca nie wymaga uzasadnienia kandydatury lub odpowiedzi na dodatkowe pytania rekrutacyjne. Ważne! Dwa magiczne wyrażenia, które muszą znaleźć się w Twojej wiadomości? „Szanowni Państwo” i „Z poważaniem”. Takimi sformułowaniami okazujesz szacunek do osoby po drugiej stronie monitora, dlatego nie może ich zabraknąć. Podpis wraz z numerem kontaktowym to klucz do sukcesów, więc nie możesz o nim zapomnieć. Nie korzystaj z gotowych podpisów, ustawionych na swojej poczcie. Włóż trochę wysiłku! Na koniec zwróć uwagę na treść formuły dotyczącej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Czasem, może być ona inna od standardowych (np. zawierać nazwę firmy do której aplikujesz). Dla pewności, możesz umieścić ją poniżej treści wiadomości. W tytule e-maila wpisz numer referencyjny ogłoszenia, jeśli nie jest on podany – spróbuj w trzech słowach jak najdokładniej opisać stanowisko, na które aplikujesz (np. Specjalista ds. social media/ Warszawa).

Uwaga! Wyjątkiem od reguły są zawody, które wymagają od Ciebie dużej kreatywności. Creativ Director w największej agencji reklamowej w mieście musi podejść do tematu indywidualnie. Schematy nie są w cenie.

Czego nie wypada?

Błędy językowe, ortograficzne i interpunkcyjne są kategorycznie zabronione. Tak samo jak emotikony oraz skróty. Nie możesz dopuścić, żeby Twoja wiadomość zawierała tylko i wyłącznie załączniki, czyli najzwyczajniej w świecie mówiąc wysłać jej pustej. Zrezygnuj z udziwnionych czcionek, kolorów i formatowań. To nie może być szopka bożonarodzeniowa, ale formalny list do przyszłego szefa. Oszczędź swój czas i szanuj pracę drugiej osoby. Wysyłaj tylko wymagane dokumenty i nie aplikuj na stanowiska, przy których nie istnieje nawet cień szansy, że możesz zostać przyjęty (Uwierz, żaden Humanista nie zostanie zatrudniony jako specjalista ds. IT w międzynarodowej firmie).

Zwroty grzecznościowe? Są!

Błędy? Nie ma.

Załączniki? Są!

Do dzieła!

/AG/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s