AGH! Uczelnio macierzysta moja!

30 Wrz

AGH! Uczelnio macierzysta moja! Ty jesteś jak nauczycielka;
Ile Cię trzeba cenić, tego ogarnia żałość wielka,
kto Cię stracił. Dziś wielkość Twą wspominam z sentymentem,
bo tęsknię za Tobą dzierżąc dyplom z suplementem.

Uczelnio ukochana, co najwyższe w rankingach miejsca zajmujesz,
i wśród technicznych szkół wyższych niepodzielnie królujesz.
Ty, co humanistami jak inni nie pogardziłaś
i mnie przed automatyką i robotyką uchroniłaś!
(Gdy pięć lat temu pod Twoje skrzydła
przybyłam, bo nauka na jednym kierunku mi zbrzydła,
I od tej pory mogłam rozwijać się pod różnymi względami,
bo studenci z AGH-u nie są zwykłymi humanistami).

Być może mnie kiedyś przywrócisz na swe łono,
choćbym za podyplomówkę musiała płacić słono…
Tymczasem w nowy rok akademicki przenoszę duszę utęsknioną,
Do tego Bufetu D13 gdzie świeżutkie pachną burgery,
Do tych egzaminów z logiki gdzie modliłam się o cztery!
Do miejsc, które dzięki staraniom uczelni zwiedzić mi dano,
do tego tęsknić będę od października co rano…
Gdzie panie z dziekanatu najmilsze w Krakowie,
a całej wdzięczności nie sposób zawszeć w jednym słowie!

Spośród ulic wszelakich, przy Gramatyka,
gdzie Lea z Warmijską na skrzyżowaniu się styka,
stoi Wydział Humanistyczny stary lecz odremontowany,
widnieje z daleka napis D13 na tle szarej ściany.
Tym bliższe sercu, bo w okolicy miasteczka,
blisko miała na imprezę do akademika niejedna dzieweczka.
Uczelnia niepozorna, lecz mimo to oblegana,
Na schodach zasiada trzódka żaków od samego rana.
Widać, że zwabiła ich tu nie tylko wizja zabawy,
Ale i chęć zażycia umysłowej strawy.
Wyczekują na wykłady w dyskursa rozmaite się wdając,
i swoje racje szerszemu gronu przedstawiając.
Widać, że na uczelni byle kto nie studiuje,
bo i na korytarzach i na holu porządek panuje.
Drzwi na oścież otwarte przechodniom ogłaszają,
że nowych humanistów w swe progi zapraszają!

Copyright by M.R©

Skomentuj

