SOCIAL MEDIA: Social Media Manager

20 Sier

Według ostatnich badań wydatki na działanie w social media wzrosły sześciokrotnie, rynek reklamy na portalach społecznościowych jest wart ponad cztery miliony dolarów, zarobki idealnego specjalisty mogą sięgać nawet siedmiu tysięcy złotych. Tylko czy taki istnieje?

Kim jest?

Młody, zaradny, z nieograniczoną ilością czasu wolnego, który najczęściej marnuje na Facebooku. Komunikatywny, bo rozmowa z klientem to w tej branży podstawa. Do jego podstawowych obowiązków należy przygotowywanie ofert, prezentacja usług, tworzenie i realizowanie strategii działań dla konkretnych kontrahentów oraz animowanie społeczności wirtualnej. Zarabia mniej niż dwa tysiące. Jaki powinien być, żeby pracodawca zapłacił za niego trzy razy więcej?

Idealny Social Media Manager

Wykształcony – zna wszystkie zasady marketingu internetowego, wie jak zrobić nową stronę www i grafikę na facebooka, internet nie ma przed nim tajemnic.

Zorientowany – aktualne trendy w reklamie i PR oraz nowe technologie wykorzystywane w SM jest w stanie powtórzyć z pamięci nawet przez sen!

Komunikatywny – nie tylko w mowie, ale przede wszystkim w piśmie, swoim lekkim piórem  zachęca do dyskusji na forum.

Zmotywowany – jego życiową dewizą jest: I love social media… i jest to miłość dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu!

Energiczny – pozytywnej energii, dobrego żartu, nowinek ze świata i odpowiedzi na każde pytanie… tego właśnie oczekują od niego użytkownicy.

Innowacyjny – wciąż ma nowe pomysły i wprowadza je w życie, szybciej niż szef zdąży je zaakceptować…

Kulturalny – nie tylko w kontaktach ze współpracownikami, ale także z konsumentami, panuje nad słowami i wie jak zamieniać je w złoto.

Pokorny – dobro firmy jest najważniejsze, dbałość o jej dobre imię i prawidłowy rozwój to główny cel jego pracy.

Realny Social Media Manager

Ideałów nie ma, ale istnieją setki ludzi, którzy codziennie odpowiadają na ogłoszenia dotyczące pracy w social media. Część z nich to zdesperowani bezrobotni, część niedoświadczeni studenci, chcący spróbować czegoś nowego, ale prawdopodobnie kilkoro z nich to prawdziwe perełki, które mogą zawojować światem mediów społecznościowych. Takich właśnie potrzebuje pracodawca, bo gdyby Facebook był krajem, to byłby drugi, co do wielkości, a dobra promocja na pół świata jest warta każdej ceny.

/AG/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s